Bezprawne parkowanie na kopercie – to się nie opłaca!
Już 16 września ruszy V edycja ogólnopolskiej Kampanii Parkingowej - "Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?" organizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Akcja uczy Polaków, że zajmowanie miejsc parkingowych osobom niepełnosprawnym znacznie ogranicza ich swobodne poruszanie się i funkcjonowanie w społeczeństwie. Celem tegorocznej kampanii jest promowanie zmian przepisów dotyczących bezprawnego parkowania na tzw. kopertach. W Kampanii Parkingowej uczestniczy ponad 100 polskich miast i Partnerów, w tym, Policja oraz Straż Miejska. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych  i Administracji. 
"Już od pięciu lat Kampania Parkingowa pomaga zmieniać postrzeganie tzw. "kopert" w społeczeństwie. Coraz więcej osób udaje się nam przekonać, że oznaczone miejsca parkingowe stanowią bardzo ważny element w codziennym życiu niepełnosprawnych kierowców i znacznie pomagają im w pokonywaniu wielu przeszkód i barier, które dla pełnosprawnego człowieka nie stanowią żadnego problemu. Skuteczne zapobieganie zajmowaniu kopert przez nieuprawnione osoby wymaga jednak zaangażowania wielu ludzi - kierowców, przechodniów, władz i służb porządkowych, którzy nie będą w tej kwestii bierni. Z pewnością potrzebujemy w tym zakresie także zmian przepisów prawa i zaostrzenia kar, jednak czasem skuteczniejsze okazuje się proste zwrócenie uwagi, kiedy widzimy, że pełnosprawny kierowca parkuje na kopercie" - mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Kampania Parkingowa promowana będzie w mediach o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym w telewizji, prasie, radio, na nośnikach reklamy zewnętrznej, autobusach oraz w Internecie. W całej Polsce w ramach kampanii Stowarzyszenie rozprowadzi 250 tys. ulotek i 20 tys. plakatów m.in. do 51 urzędów miast, 30 organizacji pozarządowych, 35 jednostek Straży Miejskiej, 3 parkingów "Parkuj i jedź", 40 szkół prawa jazdy, ponad 50 sklepów oraz ponad 40 centrów handlowo-rozrywkowych, w których dodatkowo emitowane będą reklamowe spoty radiowe i telewizyjne. Partner kampanii – Mercedes-Benz – zamieści materiały promocyjne w salonach i stacjach serwisowych dealerów Mercedes- Benz oraz w magazynach skierowanych do klientów i kierowców, a logo kampanii pojawi się również na samochodach służbowych. W Warszawie, Krakowie, Gdyni i Gdańsku pojawi się 100 bilbordów i citylightów. Dodatkowo w Warszawie logo kampanii będzie widniało na stołecznych autobusach i tramwaju. W Jeleniej Górze Straż Miejska, Policja oraz grupa wolontariuszy z Zespołu Szkół Ekonomicznych przeprowadzi hepening związany z promowaniem hasła "Czy chciałbyś być na moim miejscu" oraz w szkołach ponadgimnazjalnych i na uczelniach spotkania omawiające zagadnienie kultury jazdy samochodem i zachowanie zasady współżycia z osobami parkującymi na miejscach oznaczonych kopertami. 18.09.2009r odbędzie się konferencja prasowa Prezydenta Miasta Jeleniej Góry oraz wszystkich podmiotów uczestniczących w tej kampanii w sprawie działań jakie zostały zrealizowane w dniu 16.09.2008r oraz omówienie jak można polepszyć sytuację osób niepełnosprawnych w zakresie parkowania samochodami jak również z barierami architektonicznymi.  
W dziesiątkach miast Polski zostaną zorganizowane imprezy i regionalne konferencje, podczas których rozdawane będą materiały promocyjne Kampanii Parkingowej. Lokalni partnerzy przygotowali wiele indywidualnych projektów m.in. prezentacje starych automobili, koncerty, konkursy dla dzieci, wystawy i pokazy parkowania na kopertach. 
W całym Powiecie Jeleniogórskim również ruszyła kampania promująca zachowanie kultury wobec osób niepełnosprawnych. Spotkania w szkołach i z kierowcami to główny kierunek promujący "Czy chciałbyś być na moim miejscu". Szczegółowe informacje poświęcone Kampanii Parkingowej znajdują się na stronie www.niepelnosprawni.pl.
 Tomasz Żukiewicz
 Leszek Wrotniewski
 Konrad Rydzewski
 Rafał Piotr Szymański
 Kazimierz Piotrowski
 Hubert Papaj
 Wojciech Leszczyk
 Maciej Lercher
 Paweł Kucharski
 Oliwer Kubicki
 Jacek Jakubiec
 Paweł Gluza
 Wojciech Chadży