Bezprawne parkowanie na kopercie – to się nie opłaca!

Już 16 września ruszy V edycja ogólnopolskiej Kampanii Parkingowej - "Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?" organizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Akcja uczy Polaków, że zajmowanie miejsc parkingowych osobom niepełnosprawnym znacznie ogranicza ich swobodne poruszanie się i funkcjonowanie w społeczeństwie. Celem tegorocznej kampanii jest promowanie zmian przepisów dotyczących bezprawnego parkowania na tzw. kopertach. W Kampanii Parkingowej uczestniczy ponad 100 polskich miast i Partnerów, w tym, Policja oraz Straż Miejska. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

"Już od pięciu lat Kampania Parkingowa pomaga zmieniać postrzeganie tzw. "kopert" w społeczeństwie. Coraz więcej osób udaje się nam przekonać, że oznaczone miejsca parkingowe stanowią bardzo ważny element w codziennym życiu niepełnosprawnych kierowców i znacznie pomagają im w pokonywaniu wielu przeszkód i barier, które dla pełnosprawnego człowieka nie stanowią żadnego problemu. Skuteczne zapobieganie zajmowaniu kopert przez nieuprawnione osoby wymaga jednak zaangażowania wielu ludzi - kierowców, przechodniów, władz i służb porządkowych, którzy nie będą w tej kwestii bierni. Z pewnością potrzebujemy w tym zakresie także zmian przepisów prawa i zaostrzenia kar, jednak czasem skuteczniejsze okazuje się proste zwrócenie uwagi, kiedy widzimy, że pełnosprawny kierowca parkuje na kopercie" - mówi Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Kampania Parkingowa promowana będzie w mediach o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym w telewizji, prasie, radio, na nośnikach reklamy zewnętrznej, autobusach oraz w Internecie. W całej Polsce w ramach kampanii Stowarzyszenie rozprowadzi 250 tys. ulotek i 20 tys. plakatów m.in. do 51 urzędów miast, 30 organizacji pozarządowych, 35 jednostek Straży Miejskiej, 3 parkingów "Parkuj i jedź", 40 szkół prawa jazdy, ponad 50 sklepów oraz ponad 40 centrów handlowo-rozrywkowych, w których dodatkowo emitowane będą reklamowe spoty radiowe i telewizyjne. Partner kampanii – Mercedes-Benz – zamieści materiały promocyjne w salonach i stacjach serwisowych dealerów Mercedes- Benz oraz w magazynach skierowanych do klientów i kierowców, a logo kampanii pojawi się również na samochodach służbowych. W Warszawie, Krakowie, Gdyni i Gdańsku pojawi się 100 bilbordów i citylightów. Dodatkowo w Warszawie logo kampanii będzie widniało na stołecznych autobusach i tramwaju. W Jeleniej Górze Straż Miejska, Policja oraz grupa wolontariuszy z Zespołu Szkół Ekonomicznych przeprowadzi hepening związany z promowaniem hasła "Czy chciałbyś być na moim miejscu" oraz w szkołach ponadgimnazjalnych i na uczelniach spotkania omawiające zagadnienie kultury jazdy samochodem i zachowanie zasady współżycia z osobami parkującymi na miejscach oznaczonych kopertami. 18.09.2009r odbędzie się konferencja prasowa Prezydenta Miasta Jeleniej Góry oraz wszystkich podmiotów uczestniczących w tej kampanii w sprawie działań jakie zostały zrealizowane w dniu 16.09.2008r oraz omówienie jak można polepszyć sytuację osób niepełnosprawnych w zakresie parkowania samochodami jak również z barierami architektonicznymi.

W dziesiątkach miast Polski zostaną zorganizowane imprezy i regionalne konferencje, podczas których rozdawane będą materiały promocyjne Kampanii Parkingowej. Lokalni partnerzy przygotowali wiele indywidualnych projektów m.in. prezentacje starych automobili, koncerty, konkursy dla dzieci, wystawy i pokazy parkowania na kopertach.

W całym Powiecie Jeleniogórskim również ruszyła kampania promująca zachowanie kultury wobec osób niepełnosprawnych. Spotkania w szkołach i z kierowcami to główny kierunek promujący "Czy chciałbyś być na moim miejscu". Szczegółowe informacje poświęcone Kampanii Parkingowej znajdują się na stronie www.niepelnosprawni.pl.