Gadu-Gadu otwiera nowe centrum we Wrocławiu
Spółka, która stworzyła najpopularniejszy polski komunikator internetowy Gadu-Gadu, otwiera we Wrocławiu centrum rozwojowe.
Spółka stworzyła m.in. telefonię internetową Gadu na Głos, radio internetowe Gadu Radio oraz serwis społecznościowy MojaGeneracja.pl.
Z jej aplikacji korzysta już co drugi polski internauta - z samego komunikatora miesięcznie ponad 6,5 mln użytkowników.
O firmie i jej założycielu Łukaszu Foltynie zrobiło się głośno w październiku 2007 roku, gdy spółkę przejął południowoafrykański medialny gigant firma Naspers. Za 55 proc. akcji zapłacił 155 mln dolarów. Wcześniej spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.
We Wrocławiu otworzy drugie po Warszawie centrum.
Jarosław Rybus, rzecznik prasowy Gadu-Gadu SA: - Wybraliśmy Wrocław, bo w stolicy Dolnego Śląska jesteśmy już obecni, w lutym kupiliśmy większościowy pakiet akcji spółki Livechat Software SA, produkującej oprogramowanie dla komunikacji biznesowej. Poza tym do Wrocławia przyciągnęło nas świetne zaplecze personalne i akademickie.
Na początku w centrum pracę znajdzie kilkunastu programistów, ale docelowo znacznie więcej osób - programiści aplikacji internetowych z doświadczeniem w budowaniu witryn internetowych. Rekrutacja już ruszyła.
Programiści zajmą się głównie aktualizowaniem istniejących już aplikacji spółki, ale także wdrażaniem nowych projektów, m.in. telefonii komórkowej MVNO (sama spółka nie posiada własnej infrastruktury sieciowej i korzysta z sieci tradycyjnych operatorów, m.in. TP SA).
Rybus: - Na temat zarobków i warunków w oddziale nie mogę mówić. Zapewniam jednak, że będą bardzo atrakcyjne.
Dla Gadu-Gadu pracuje obecnie ponad 100-osobowy zespół programistów i specjalistów, siedziba spółki mieści się w Warszawie.
Gazeta Wyborcza Wrocław