Rusza odbudowa linii przez Ogorzelec

Rewitalizacja linii kolejowej z Kamiennej Góry przez Ogorzelec do Kowar ma przywrócić bezpośrednie połączenie z Jelenią Górą i ograniczyć komunikacyjne wykluczenie regionu. Jeśli prace pójdą zgodnie z planem, pierwsze pociągi pojadą tą trasą w 2028 roku.

Mieszkańcy Kamiennej Góry i Kowar zyskają bezpośrednie połączenie z Jelenią Górą. Wszystko dzięki rewitalizacji linii kolejowej prowadzącej przez Ogorzelec. DSDiK ogłosiło właśnie przetarg i szuka wykonawcy. Jak tłumaczy Mateusz Masłowski, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, zadanie zostało podzielone na dwie części:

- Kamienna Góra - Ogorzelec, odcinek trzynastokilometrowy. Kowary - Kowary Górne, dziesięć kilometrów i do zrealizowania zostanie prawie trzy kilometry, Kowary Górne - Ogorzelec, z czego nieco ponad kilometr będzie w tunelu.

- Do końca roku trwają badania chiropterologiczne oraz opracowywany jest raport, który dołączymy do dokumentacji dla RDOŚ-u.

Przetarg na remont tunelu prawdopodobnie zostanie ogłoszony w przyszłym roku. Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem pierwsze pociągi na tory wyjadą jeszcze w 2028 roku. - To rozwiąże sporo problemów - mówi burmistrz Kamiennej Góry, Janusz Chodasewicz:

- Kamienna Góra jest wykluczona pod względem komunikacji kolejowej. Co prawda mamy połączenie ze światem przez stacje w Sędzisławiu, ale to wymaga przesiadki.

Jak mówią mieszkańcy Kowar, rewitalizacja linii i powrót pociągów ułatwi życie:

- Kiedyś korzystałam jak byłam dzieckiem. Do Kamiennej Góry się jeździło. No było fajnie.
- Połączyć te dwa miasteczka, ja myślę, że i turystyka by ruszyła i region by się lepiej rozwijał.
- To bardzo dobrze, to powinno być.
- Czasami autobus nie przyjedzie, to już jest pociąg, można iść na pociąg sobie.

Łącznie trasa z Kamiennej Góry do Jeleniej Góry linia będzie miała ok. 38 km długości.

prw.pl