W tym rankingu Karpacz wyprzedził Zakopane

Walory przyrodnicze, atrakcje turystyczne, pobliskie miejscowości i oczywiście Śnieżka - to magnesy przyciągające turystów do Karpacza. Według danych z portalu Nocowanie.pl, miejscowość stała się w tym roku liderem, wśród kierunków, które Polacy wybierają na jesienne wypady w góry.

Karpacz, to nowy hit jesiennych wyjazdów górskich wśród Polaków. Pokazują to najnowsze dane z serwisu Nocowanie.pl. Miasto pod Śnieżką stało się w tym roku najczęściej wybieranym miejscem na wypoczynek w długi listopadowy weekend. 19% wszystkich rezerwacji to noclegi w Karpaczu, w Zakopanem to 14%. - Sukces miasta pod Śnieżką bierze się z tego, że turyści chcą poznać nowe kierunki - twierdzi Adriana Ciszek, z referatu promocji:

- Możliwe, że część osób, które wybrały Karpacz poznały Zakopane bardzo dobrze i szukają innej atrakcji.

Niewątpliwym atutem Karpacza jest także samo jego położenie, oprócz właściwego celu podróży, może być także bazą wypadową do zwiedzania całego regionu:

- Mamy dużo okolicznych miejscowości, które też można odwiedzać. Kowary, Jelenia Góra, Sosnówka, Szklarska Poręba - to są miejscowości, które też mają moc atrakcji. - dodaje Adrianna Ciszek.

Czym jest spowodowana atrakcyjność Karpacza? O tym mówią przedsiębiorcy i turyści:

- Cenowo, wszystko inaczej wygląda i te nasze górki są mniej strome, są dla wszystkich - dla dzieci, dla starszych, każdy znajdzie coś dla siebie.
- Mnie przyciąga w porównaniu z Zakopanem przyroda, bo żeby zobaczyć tą kolorystykę gór, trzeba przyjechać do Karpacza.

Zdaniem burmistrza miasta, Radosława Jęcka, sukces Karpacza, to wieloletnia budowa marki:

- Zdajemy sobie sprawę z tego co jest magnesem - warunki i okoliczności przyrody, dostępność poprzez sieć dróg, możliwość dojazdu pociągiem, gościnność naszych mieszkańców i przedsiębiorców, profesjonalizm jeśli chodzi o podejście do obsługi ruchu turystycznego.

W sezonie świąteczno-noworocznym nadal króluje stolica Polskich Tatr. W tym terminie prowadzi Zakopane, na drugim miejscu jest Karpacz, a na trzecim Wisła. Turyści biorą też chętnie pod uwagę jako cel podróży duże miasta - Kraków (6 procent), Gdańsk i Warszawę (po 4,5 procent).

prw.pl