Nie klikaj w podejrzane linki. Możesz w ten sposób stracić pieniądze.

25 maja bieżącego roku do Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze zgłosił się mężczyzna, który powiadomił o oszustwie, którego padł ofiarą. Pokrzywdzony sprzedawał na jednym z portali internetowych towar. Na jego zakup znalazł się kupiec, który w wiadomości elektronicznej przesłał link przekierowujący do bankowości celem otrzymania należności. Pokrzywdzony postąpił zgodnie z otrzymaną instrukcją i w ten sposób z jego konta zniknęło blisko 3 tysiące złotych. Policjanci apelują o ostrożność podczas realizacji transakcji online - nie klikajmy w nieznane linki zwłaszcza, gdy przekierowują nas do bankowości elektronicznej, gdzie wymagane jest podanie danych do logowania.
Pokrzywdzony, który zgłosił się do Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze korzystał z portalu internetowego, za pośrednictwem którego wystawił na sprzedaż towar, po czym otrzymał informację, że ktoś jest zainteresowany jego zakupem. W odebranej wiadomości e-mailowej był link do strony bankowości elektronicznej.
Kliknięcie w ten link było konieczne w celu potwierdzenia przez zgłaszającego transakcji sprzedaży. Niezbędne było także podanie danych do zalogowania się do banku. Strona, która się wyświetliła była niemal identyczna jak autoryzowana strona bankowości elektronicznej, w związku z czym nie wzbudziło to jego podejrzeń. Po zalogowaniu się na swój rachunek mężczyzna zauważył, że zniknęło z niego blisko 3 tysiące złotych.
Jeleniogórscy policjanci prowadzą czynności w tej sprawie i jednocześnie apelują o ostrożność w transakcjach online. Należy unikać klikania w nieznane linki, ponieważ oszuści w ten sposób wyłudzają dane i "czyszczą" konta bankowe!
Pamiętaj! Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie - kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
Przestrzegamy - jeśli otrzymaliśmy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.

KMP JG