Rewitalizacja linii kolejowej Kowary - Kamienna Góra wstrzymana do przyszłego roku

W tunelu ma żyć blisko trzysta nietoperzy, dlatego do 2026 roku zlecono badania - tak informuje Radio Wrocław, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Ma to wpływ na lokalną społeczność w Kamiennej Górze, ponieważ na PKP trwa załadunek kruszywa z kopalni Ogorzelec, co uprzykrza życie mieszkańców. Rewitalizacja linii pomogłaby rozwiązać problem dużego zapylenia.

Pył i hałas o rok dłużej będzie towarzyszył mieszkańcom ulicy Towarowej w Kamiennej Górze. To przez odłożenie w czasie prac w zabytkowym tunelu na linii Kamienna Góra - Kowary. Winne są nietoperze, przez które DSDiK zleciła badania na polecenie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Sytuacja ta jednak nie podoba się mieszkańcom:

- Zwłaszcza latem, kiedy jest pył i zawiewa tutaj na nas wszystkich i ten hałas. Ciężarówki potrafią tu jeździć o 6 rano i mają taki zwyczaj klapnięcia sobie klapą i dla nas jest jak wystrzał z petardy.
- Jest duży kurz, hałas no przeszkadza nam to bardzo.

Dopóki nie powstanie linia Kowary - Kamienna Góra, kopalnia w Ogorzelcu planuje budowę taśmociągu, który ma być przyjaźniejszy dla mieszkańców Kamiennej Góry, mówi prezes kopalni, Andrzej Kręcichwost:

- Planujemy transport za pomocą na przykład przenośników taśmowych, który stosowany jest w dużych aglomeracjach miejskich. Na przykład na śląsku to widzimy.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei nie przedstawia informacji kiedy pojedziemy linią Kowary-Kamienna Góra. Koszt rozpoczętej już rewitalizacji linii Kowary - Kamienna Góra to 117 mln złotych.

prw.pl