Rewitalizacja linii kolejowej Kowary - Kamienna Góra wstrzymana do przyszłego roku
W tunelu ma żyć blisko trzysta nietoperzy, dlatego do 2026 roku zlecono badania - tak informuje Radio Wrocław, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Ma to wpływ na lokalną społeczność w Kamiennej Górze, ponieważ na PKP trwa załadunek kruszywa z kopalni Ogorzelec, co uprzykrza życie mieszkańców. Rewitalizacja linii pomogłaby rozwiązać problem dużego zapylenia.
Pył i hałas o rok dłużej będzie towarzyszył mieszkańcom ulicy Towarowej w Kamiennej Górze. To przez odłożenie w czasie prac w zabytkowym tunelu na linii Kamienna Góra - Kowary. Winne są nietoperze, przez które DSDiK zleciła badania na polecenie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Sytuacja ta jednak nie podoba się mieszkańcom:
- Zwłaszcza latem, kiedy jest pył i zawiewa tutaj na nas wszystkich i ten hałas. Ciężarówki potrafią tu jeździć o 6 rano i mają taki zwyczaj klapnięcia sobie klapą i dla nas jest jak wystrzał z petardy.
- Jest duży kurz, hałas no przeszkadza nam to bardzo.
Dopóki nie powstanie linia Kowary - Kamienna Góra, kopalnia w Ogorzelcu planuje budowę taśmociągu, który ma być przyjaźniejszy dla mieszkańców Kamiennej Góry, mówi prezes kopalni, Andrzej Kręcichwost:
- Planujemy transport za pomocą na przykład przenośników taśmowych, który stosowany jest w dużych aglomeracjach miejskich. Na przykład na śląsku to widzimy.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei nie przedstawia informacji kiedy pojedziemy linią Kowary-Kamienna Góra. Koszt rozpoczętej już rewitalizacji linii Kowary - Kamienna Góra to 117 mln złotych.
prw.pl
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży