Miś będzie promował Dolny Śląsk
Drogi miś
Koszt tego przedsięwzięcia wyceniono na ponad 9 mln zł.
Już wiadomo, że znakiem rozpoznawczym naszego województwa będzie miś, a dokładnie ślężański niedźwiedź. Ma symbolizować kulturę i historię Dolnego Śląska. Samo logo, czyli znak graficzny, ma być rozpoznawalne i charakterystyczne. Taki jest właśnie kontur niedźwiedzia z krzyżem, nawiązujący do rzeźby, jaką na górze Ślęży zostawiły tutejsze plemiona słowiańskie, a związanej prawdopodobnie z kultem solarnym.
Zarząd województwa pod koniec miesiąca ma zaprezentować plakaty i billboardy, jakie będą promować region. Ale nie tylko. Przygotowany będzie również film reklamowy. Ma w nim wystąpić Monika Richardson, prowadząca w TVP 2 popularny program "Europa da się lubić". Kampania, którą przygotowuje urząd marszałkowski, jest oceniana jako najdroższa w Polsce.
Słowo Polskie Gazeta Wrocławska