Miś będzie promował Dolny Śląsk
Drogi miś
Koszt tego przedsięwzięcia wyceniono na ponad 9 mln zł.
Już wiadomo, że znakiem rozpoznawczym naszego województwa będzie miś, a dokładnie ślężański niedźwiedź. Ma symbolizować kulturę i historię Dolnego Śląska. Samo logo, czyli znak graficzny, ma być rozpoznawalne i charakterystyczne. Taki jest właśnie kontur niedźwiedzia z krzyżem, nawiązujący do rzeźby, jaką na górze Ślęży zostawiły tutejsze plemiona słowiańskie, a związanej prawdopodobnie z kultem solarnym.
Zarząd województwa pod koniec miesiąca ma zaprezentować plakaty i billboardy, jakie będą promować region. Ale nie tylko. Przygotowany będzie również film reklamowy. Ma w nim wystąpić Monika Richardson, prowadząca w TVP 2 popularny program "Europa da się lubić". Kampania, którą przygotowuje urząd marszałkowski, jest oceniana jako najdroższa w Polsce.
Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży