Modernizacja wyciągu na Szrenicę
Będzie szybciej, wygodniej i bardziej komfortowo. A to wszystko za ponad 18 milionów euro! W Szklarskiej Porębie szykuje się modernizacja kolei linowej na Szrenicę. Spółka SudetyLift dostała zielone światło na rozpoczęcie prac zarówno od miasta, jak i od Lasów Państwowych.
Obecnie istniejącą dwuosobową kolej linową ma zastąpić trzykrotnie szybsza, wyprzęgana, czteroosobowa kanapa, mówi dyrektor SudetyLift, Paweł Gogolewski.
- Zmieni się już trochę zabytkowy wyciąg krzesełkowy na wyciąg też krzesełkowy, ale czteroosobowy - wyprzęgana kolej linowa. Zwiększy się przepustowość: zimowa będzie prawie dwukrotnie większa. Mamy możliwość przewozić ponad 2 tysiące osoby zimą, latem 1400 maksymalnie. Na pewno to poprawi komfort jazdy, narciarstwa.
Z inwestycji cieszy się burmistrz Szklarskiej Poręby, Paweł Popłoński.
Każde tego typu inwestycje są ważne dla miasta. Trasy narciarskie są ważnym trzonem miejscowości turystycznej jaką jest Szklarską Poręba. Zima to jedno, ale wiemy doskonale, iż ilość turystów która korzysta z wyciągów w okresie letnim jest większa, niż do tej pory. To też jest element, który warto brać pod uwagę.
W górskim kurorcie oprócz modernizacji wyciągu na Szrenicę planowane jest także poszerzenie nartostrady "Puchatek" w dolnej części z obecnych 40 metrów do około 70 metrów. W planach inwestycyjnych jest także wytyczenie nowego około 350-metrowego stoku dla początkujących narciarzy, a przy nim ma powstać wyciąg orczykowy. Jak mówi dyrektor SudetyLift - Paweł Gogolewski - zwiększy to bezpieczeństwo narciarzy na tej popularnej trasie.
- Chcemy zrobić taką nowa nartostradę - Puchatek Bis. To jest nartostrada od stacji pośredniej do stacji dolnej, z tym że ona się łączy z Puchatkiem w połowie jego długości. Potem, na dole Puchatek będzie poszerzony, tak żeby zdrenować ruch narciarski. Przy przebudowanej nowej kolei, ta przepustowość będzie trochę większa, więc ci ludzie muszą się gdzieś rozjechać.
Prace nad rozbudową i modernizacja wyciągu na Szrenicę mają się rozpocząć w przyszłym roku, a zakończyć w 2026r.
prw.pl