Stracił 18 tysięcy złotych

Do Komisariatu II Policji w Jeleniej Górze zgłosił się mężczyzna i powiadomił funkcjonariuszy o oszustwie, którego padł ofiarą. Jeleniogórzanin uwierzył oszustowi, który podszył się pod pracownika banku w to, że ktoś posługuje się jego danymi, a związku z tym środki zgromadzone na jego koncie są zagrożone. Pokrzywdzony, aby je uchronić podał oszustowi kody blik, a następnie okazało się, że z jego konta zniknęło jeszcze kilka tysięcy. W ten sposób stracił łącznie 18 tysięcy złotych. Przypominamy, by nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych.
Policjanci z Komisariatu II Policji w Jeleniej Górze prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padł jeleniogórzanin. Kilka dni temu z pokrzywdzonym skontaktował się telefonicznie mężczyzna, który podał się za pracownika jednej z firm i poinformował go, że ktoś w jego imieniu złożył wniosek o pożyczę, aby to wyjaśnić powinien skontaktować się ze swoim bankiem. Kolejny telefon otrzymał od mężczyzny, który podał się za pracownika banku i poinformował go, że na jego dane został wydany duplikat karty płatniczej, a to oznacza, że ktoś posługuje się jego danymi, a co za tym idzie środki zgromadzone na koncie są zagrożone i konieczne jest jego zablokowanie. W trakcie rozmowy pokrzywdzony zgodził się wygenerować kody blik, które podał dzwoniącemu, a następnie okazało się, że z jego konta zniknęło jeszcze kilka tysięcy. Tym sposobem jeleniogórzanin stracił łącznie 18 tysięcy złotych.
Pamiętaj! Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie - kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
Przestrzegamy - jeśli otrzymaliśmy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.

KMP JG