Wiemy, ile będzie kosztował remont tunelu kolejowego pod Przełęczą Kowarską

W Kamiennej Górze rozmawiano dziś o możliwej pomocy dla małych, średnich i mikro przedsiębiorców oraz o utrudnieniach w regionie, między innymi transportowych.

Cezary Przybylski podkreślił, że możliwy jest remont tunelu pod Przełęczą Kowarską i ponowne otwarcie linii Jelenia Góra-Kowary-Kamienna Góra, okazuje się że koszty tej inwestycji nie są taką barierą.

"Ja bym nie był takim pesymistą. Eksperci oszacowali mniej więcej remont tego tunelu na 20 milionów złotych. Więc nie jest to kwota, która by paraliżowała i uniemożliwiła realizację tego przedsięwzięcia.
20 milionów złotych to także koszt remontu trasy z Jeleniej Góry do Karpacza."

Tunel pod Przełęczą Kowarską powstał w latach 1901 -1905. Ma 1027 metrów długości. Pociągi osobowe nie jeżdżą tamtędy od 1989 roku. Towarowe po kruszywo do kamieniołomu docierały przez tunel jeszcze w latach dwutysięcznych.

prw.pl