Uwierzyła, że ktoś chciał wziąć na jej dane kredyt i straciła ponad 117 tysięcy złotych

8 marca br. do Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze zgłosiła się kobieta i powiadomiła funkcjonariuszy o oszustwie, którego padła ofiarą. Pokrzywdzona uwierzyła w historię przedstawioną przez oszustów, którzy podszyli się pod pracowników banku i funkcjonariuszy CBŚP. W rozmowie pracownik banku poinformował ją o tym, że ktoś próbował wziąć na jej dane kredyt, przez co zgromadzone przez nią środki są zagrożone. Fałszywy policjant potwierdził, że prowadzana jest akcja przez policję i polecił współpracować z pracownikami banku. Kobieta postąpiła zgodne z poleceniami dzwoniących i w ten sposób straciła ponad 117 tysięcy złotych. Jeleniogórscy policjanci walcząc z tego typu przestępczością po raz kolejny ostrzegają. Ważne jest, aby być zawsze czujnym i ostrożnym w korzystaniu z usług finansowych.
Jeleniogórscy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła młoda kobieta. Pokrzywdzona otrzymała telefon od mężczyzny, który podał się za pracownika jednego z banków. Oszust poinformował ją, że ktoś próbował wziąć na jej dane kredyt. W związku z tą sytuacją konieczne jest przelanie środków pieniężnych na konto rezerwowe. Pokrzywdzona postąpiła zgodnie z zaleceniem dzwoniącego i utworzyła takie konto, na które najpierw przelała 4 tysiące złotych. W międzyczasie otrzymała ona telefon od mężczyzny, który podał się za funkcjonariusza CBŚP, który potwierdził, że prowadzona jest akcja i polecił współpracować z pracownikami banku. Jeleniogórzanka nakłoniona przez oszustów, wzięła dwa kredyty i uzyskane w ten sposób pieniądze, jak również te, które miała na swoim rachunku wpłaciła na wskazane przez nich konto. W ten sposób straciła ponad 117 tysięcy złotych.
Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że policjant ani pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe, podanie kodów blik czy zainstalowanie aplikacji na urządzeniach. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc samemu do banku lub udając się do najbliższej placówki!
Policja przestrzega przed instalowaniem różnych aplikacji, za pomocą których oszuści przejmują kontrolę nad naszymi mobilnymi urządzeniami. Nie należy nikomu udostępniać danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej; nie należy udostępniać danych poufnych dotyczących kart płatniczych ani przesyłać skanów swojego dowodu osobistego.
Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.

KMP JG