Straciła 9 tysięcy złotych

Policja jeleniogórska ostrzega przed udostępnianiem osobom obcym kodów Blik, ponieważ może to skutkować utratą pieniędzy. Do Komisariatu II Policji w Jeleniej Górze zgłosiła się kobieta i powiadomiła funkcjonariuszy o oszustwie, którego padła ofiarą. Jeleniogórzanka uwierzyła oszustowi, który podszył się pod pracownika banku w to, że ktoś próbował na je dane wziąć kredyt, a związku z tym środki zgromadzone na koncie są zagrożone. Pokrzywdzona, aby je uchronić nakłoniona przez oszusta podała mu kody Blik. W ten sposób straciła 9 tysięcy złotych. Ważne jest, aby być zawsze czujnym i ostrożnym w korzystaniu z usług finansowych.
Policjanci z Komisariatu II Policji w Jeleniej Górze prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła jeleniogórzanka. 2 lutego br. z pokrzywdzoną skontaktował się telefonicznie mężczyzna, który podał się za pracownika jednego z banków. Oszust poinformował ją, że ktoś próbował na jej dane zaciągnąć kredyt, a związku z tym środki zgromadzone na koncie są zagrożone. W celu zablokowania pieniędzy i uniemożliwienia wzięcia kredytu nakłonił kobietę do przekazania kodów Blik. Tym sposobem jeleniogórzanka straciła 9 tysięcy złotych.
Pamiętaj! Bank NIGDY nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie - kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.

KMP JG