Po zainstalowaniu aplikacji wskazanej przez fałszywego pracownika banku straciła 19 tysięcy złotych

Jeleniogórzanka uwierzyła mężczyźnie, podającego się za pracownika banku w historię o tym, że środki zgromadzone na jej koncie są zagrożone. Oszust polecił pokrzywdzonej zainstalować aplikację, za pomocą której z konta jeleniogórzanki przelał na inne, według niego bezpieczne konto. W ten sposób kobieta straciła 19 tysięcy złotych. Jeleniogórscy policjanci walcząc z tego typu przestępczością po raz kolejny ostrzegają. Ważne jest, aby być zawsze czujnym i ostrożnym w korzystaniu z usług finansowych.
Oszuści wymyślają coraz to nowsze pomysły na wyłudzanie pieniędzy. Wczoraj (25.01.24r.) policjanci z Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze przyjęli zawiadomienie w sprawie oszustwa. Mężczyzna podszywając się pod pracownika jednego z banków, poinformował pokrzywdzoną o tym, że środki zgromadzone na jej koncie są zagrożone, a następnie nakłonił ją do zainstalowania na swoim telefonie aplikacji, za pomocą, której poprzez sieć Internet uzyskał dostęp do jej rachunku bankowego. Oszust przelał z jej konta na inne, według niego bezpieczne 19 tysięcy złotych.
Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że policjant ani pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe, podanie kodów blik czy zainstalowanie aplikacji na urządzeniach. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc samemu do banku lub udając się do najbliższej placówki!
Policja przestrzega przed instalowaniem różnych aplikacji, za pomocą których oszuści przejmują kontrolę nad naszymi mobilnymi urządzeniami. Nie należy nikomu udostępniać danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej; nie należy udostępniać danych poufnych dotyczących kart płatniczych ani przesyłać skanów swojego dowodu osobistego.

KMP JG