Polska! Warto to poznać


Fundacja Przyszłość to Marzenia dzięki wsparciu Darczyńcy Fundacji State of Poland zrealizowała projekt pn.: Polska! Warto to poznać w ramach, którego przygotowano kompleksowe kompendium wiedzy promujące cztery wybrane najciekawsze Polskie inicjatywy gospodarcze z obszaru atrakcji kulturalno - oświatowych uwzględniające ideę innowacyjności, które warto zobaczyć. Projekt zakładał przygotowanie i opracowanie kampanii promocyjnej o zasięgu ogólnopolskim promującej najciekawsze atrakcje kulturalno - oświatowe dla rodzin przyczyniające się do rozwoju polskiej gospodarki. Wyselekcjonowano następujące atrakcje:

1. Termy Cieplickie i Park Sportowy w Jeleniej Górze to jedno z najciekawszych innowacyjnych miejsc, łączących aktywny wypoczynek z rozwojem gospodarczym regionu. To nie tylko mekka dla lokalnych entuzjastów, ale również magnes przyciągający turystów, przyczyniając się do rozwoju gospodarki regionu. Warto podkreślić, że szkoły na terenie miasta regularnie organizują zawody kulturowo-sportowe, rozwijając edukację i kulturę.



2. Energetyczne Centrum Nauki Kieleckiego Parku Technologicznego, to tu nauka łączy się z zabawą i relaksem. W ECN nauka przeplata się z zabawą. Zwiedzający dowiadują się czym jest energia, jak jest wykorzystywana, poznają jej odnawialne i nieodnawialne źródła. Poprzez eksperymentowanie oraz prowadzenie doświadczeń, zachęcamy do zaangażowania się w poznawanie i zrozumienie świata, a także pogłębianie wiedzy.



3. Muzeum Obozów Jenieckich w Żaganiu to miejsce przeniesie Was w szereg wzruszających wspomnień, ale także pokaże, jak Muzeum angażuje się w kształtowanie naszej świadomości historycznej i kulturowej. Warto podkreślić, że Muzeum jest miejscem, które stawia również na edukację, promując zrozumienie i szacunek dla dziedzictwa.



4. Hydropolis Wrocław to unikatowe centrum wiedzy o wodzie łączy walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą. Hydropolis jest także wyjątkowym przykładem rewitalizacji obiektu poprzemysłowego. Ekspozycja poświęcona wodzie mieści się w XIX-wiecznym podziemnym zbiorniku wody czystej.



Kampania promocyjna, realizowana była w okresie 20.11.2023-15.01.2024 składała się z:
- opracowania materiałów informacyjno - promocyjnych czterech najciekawszych atrakcji kulturalno - oświatowych na terenie całego kraju,
- stworzenia fanpage: Polska! Warto to poznać promującego cztery najciekawsze atrakcje kulturalno - oświatowe dla całych rodzin pod adresem: https://www.facebook.com/polskawartotopoznac
- produkcji czterech filmów promujących najciekawsze atrakcje kulturalno - oświatowe przyczyniających się do rozwoju polskiej gospodarki,
- promocji czterech najciekawszych atrakcji kulturalno - oświatowych za pomocą płatnej kampanii reklamowej.

Ze względu na ogólnopolski charakter, naszym priorytetem było dotarcie do maksymalnego grona potencjalnych odbiorców. Działania projektowe w ujęciu liczbowym:
- Przygotowano materiały informacyjno - promocyjne czterech najciekawszych atrakcji kulturalno - oświatowych na terenie całego kraju,
- Stworzono fanpage: Polska! Warto to poznać promującego najciekawsze atrakcje kulturalno oświatowe dla całych rodzin,
- Wykonano produkcję czterech filmów promujących najciekawsze atrakcje kulturalno - oświatowe przyczyniających się do rozwoju polskiej gospodarki,
- Przeprowadzono promocję czterech najciekawszych atrakcji kulturalno - oświatowe za pomocą płatnej kampanii reklamowej oraz osiągnięto 60.000 wyświetleń wyprodukowanych filmów za pomocą płatnej promocji (cztery filmy, które osiągnęły wskaźniki wyświetlenia pojedynczego filmu na poziomie 15.000 razy). Przygotowane materiały w sposób profesjonalny przedstawiały wyselekcjonowane inicjatywy, które po prostu warto zobaczyć. Planowana produkcja filmowa, realizowana była z zachowaniem najwyższej staranności oraz nowoczesnych technik montażu i edycji. Każde z prezentowanych czterech inicjatyw, było prezentowane poprzez ujęcia z drona, specjalną ścieżkę dźwiękową, lektora z odpowiednią prezencją, efekty specjalne, tak aby przedstawić wszystkie zalety i historię wybranych atrakcji kulturalno - oświatowych na terenie całego kraju. Każdy z filmów, był reżyserowany tak, aby objętościowo trwać od minuty do trzech minut, co było atrakcyjne dla oglądających za pomocą mediów społecznościowych. Nowoczesne techniki montażu spowodowały, efektowny obraz, będący nie tylko reklamą uwidoczniającą walory prezentowanych inicjatyw, lecz także unikalne cechy przyczyniające się do rozwoju polskiej gospodarki. Niezwykle cennym walorem produkcji filmowej, były ścieżka dźwiękowa oraz lektor z bogatym doświadczeniem, którego zadaniem było zaciekawienie odbiorcy za pomocą najciekawszych niuansów, dotyczących każdego z prezentowanych inicjatyw. Odpowiedzialne mądre treści, stanowiły o sile projektu: Polska! Warto to poznać

Jarosław Wichowski