Kanarzy oszukiwali klientów?
Policjanci z Sekcji Dochodzeniowo-Śledczej Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze prowadzą postępowanie w kierunku oszustwa, w którym wyjaśnią czy firma z Katowic, która wygrała przetarg na kontrolę biletów oraz windykację należności z tytułu jazdy bez ważnego biletu w autobusach komunikacji miejskiej w Jeleniej Górze działała na szkodę podróżnych.
Wykonawca zawarł umowę z Miejskim Zakładem Komunikacji Miejskiej na czas określony do 3 sierpnia 2009 roku, na podstawie, której zobowiązał się prowadzić kontrolę biletów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i wymogami taryfy, która została zawarta w Taryfie przewozu osób i bagażu pojazdami Miejskiego Zakładu Komunikacji w Jeleniej Górze na podstawie uchwały Rady Miasta. Według tego taryfikatora firma kontrolująca powinna pobierać opłatę manipulacyjną w wysokości 8,80 zł w przypadku udokumentowania przez podróżnego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia przewozu, uprawnień do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu.
Jak później ustalili policjanci, jeden z pracowników tej firmy wprowadzał w błąd podróżnych i pobierał opłatę manipulacyjną w wysokości 17,60 zł zamiast ustalonej kwoty 8,80 zł. Była ona zawyżona dwukrotnie i niezgodna z obowiązującą taryfą. Funkcjonariusze ustalili, że nielegalny proceder trwał w okresie października i listopada 2006 roku. Jest już kilkanaście osób pokrzywdzonych w tej sprawie.
W związku z powyższym prowadzący postępowanie w Jeleniej Górze proszą wszystkie osoby, które czują się oszukane przez w/w podmiot o kontakt z Policją osobiście w Komisariacie I Policji w Jeleniej Górze ul. Armii Krajowej 5 -pokój nr 38, bądź telefonicznie nr 075/7520174, bądź 0757520150.
KMP Jelenia Góra