Po zainstalowaniu aplikacji wskazanej przez fałszywego pracownika banku stracił 7 tysięcy złotych

Mieszkaniec powiatu karkonoskiego uwierzył mężczyźnie, podającego się za pracownika banku w historię o weryfikacji jego danych i stracił 7 tysięcy złotych. Oszust polecił pokrzywdzonym zainstalować aplikację, za pomocą której z konta mężczyzny zniknęło 7 tysięcy złotych. Jeleniogórscy policjanci apelują o ostrożność. Nie należy ufać osobom dzwoniącym lub wysyłającym wiadomości, które twierdzą, że dziwonią w imieniu banku, bez uprzedniego zweryfikowania tożsamości rozmówcy. Zawsze należy być czujnym.
Oszuści wymyślają coraz to nowsze pomysły na wyłudzanie pieniędzy. Wczoraj ( 2.11.23r.) policjanci z Komisariatu Policji w Karpaczu przyjęli zawiadomienie w sprawie oszustwa. Mężczyzna podszywając się pod pracownika banku, przekonał mieszkańca powiatu karkonoskiego o konieczności weryfikacji jego danych i nakłonił pokrzywdzonego do zainstalowania na swoim telefonie aplikacji, za pomocą, której poprzez sieć Internet uzyskał dostęp do jego danych do logowania i rachunku bankowego, a następnie polecił mu zaakceptować przychodzące wiadomości o zmianach limitów na przelewy i składaniu wniosków o kredyt. W ten sposób mężczyzna stracił 7 tysięcy złotych.
Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że policjant ani pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe, podanie kodów blik czy zainstalowanie aplikacji na urządzeniach. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc samemu do banku lub udając się do najbliższej placówki!
Policja przestrzega przed instalowaniem aplikacji, za pomocą których oszuści przejmują kontrolę nad naszymi mobilnymi urządzeniami. Nie należy nikomu udostępniać danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej; nie należy udostępniać danych poufnych dotyczących kart płatniczych ani przesyłać skanów swojego dowodu osobistego.

KMP JG