Poszerzany tunel kolejowy na linii Wrocław - Jelenia Góra prawie gotowy
Kończą się prace przy powiększaniu i poszerzaniu tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii Wrocław - Jelenia Góra. Po roku prac najważniejszy etap robót jest na ukończeniu. Inwestycję odwiedził właśnie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel i Arnold Bresch z PKP Polskie Linie Kolejowe.
- Prace pochłoną około 130 milionów złotych, ale dzięki nim pociągi będą mogły jeździć jednocześnie w obie strony, na co dotąd tunel był za wąski - tłumaczył wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
- Celem przebudowy tunelu jest usunięcie wąskiego gardła na linii kolejowej 274 po to, żeby dwa pociągi mogły jednocześnie przez ten tunel; przejeżdżać, jednocześnie i w tym samym czasie, dzięki temu uzyskujemy efekt poprawy obsługi tego regionu dolnośląskiego.
Do wydrążenia pozostało już ok. 30 m z liczącego ok. 300 m obiektu. - W listopadzie tory w Wojanowie zostaną zamknięte na około 2 tygodni, by można było odtworzyć tory wewnątrz nawy tunelu - mówi Jan Chmiell z firmy PORR realizującej przebudowę tunelu.
- Jesteśmy już na 283 metrze, za kilka dni zakończymy najtrudniejszy etap inwestycji i już w drugim kwartale 24 roku, przekażemy nowoczesny, pełnowymiarowy obiekt zamawiającemu.
XIX wieczny tunel kolejowy w Trzcińsku ma 300 metrów długości. Nie mogły się w nim bezpiecznie mijać pociągi, bo po modernizacji torowiska zostało dla składów zbyt mało miejsca. Stąd konieczność modernizacji tunelu.
prw.pl
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży