Przebudowa zabytkowego tunelu w Trzcińsku coraz bliżej
Przebudowa zabytkowego tunelu w Trzcińsku koło Jeleniej Góry wchodzi w decydująca fazę.
- Przejazd kolejowy pod Górą Tunelową od 12 maja od godziny 12:00 będzie poszerzany, co umożliwi przejazd pociągów w dwie strony jednocześnie i z prędkością dużo wyższą niż obecnie - mówi Arnold Bresch z PKP PLK:
- W tej chwili weszliśmy w fazę, gdy jeździmy pociągami przez czynny plac budowy, więc pociągi jeżdżą z dużym ograniczeniem prędkości. Wcześniej, przed rozpoczęciem prac to też było kilkadziesiąt kilometrów na godzinę, a chcemy tu mieć ponad 100 km/h dla pociągów.
Tunel kosztuje 85 mln złotych, choć kwota ta prawdopodobnie zostanie zrewaloryzowana z uwagi na wzrost kosztów. Ma on być gotowy na początku przyszłego roku.
Jest to obecnie jedyny zabytkowy tunel w Polsce, który jest powiększany metodą tunelu w tunelu.
W środku został wybudowany drugi tunel, którym jeżdżą pociągi, więc na czas robót nie trzeba go zamykać dla ruchu pociągów.
Będzie jeszcze zamknięty na około 2 tygodnie, tuż przed ostatecznym otwarciem.
prw.pl
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży