Uwierzył fałszywemu pracownikowi banku i za pomocą kodów Blik stracił 16 tysięcy złotych
Jeleniogórscy policjanci ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych (BLIK). Wczoraj mieszkaniec powiatu karkonoskiego powiadomił funkcjonariuszy o kradzieży pieniędzy z jego konta za pomocą wyłudzonych kodów płatności. W ten sposób stracił on 16 tysięcy złotych. Oszuści podszywali się pod pracowników banku. Przypominamy, by nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych.
Policjanci z Komisariatu Policji w Szklarskiej Porębie prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padł mieszkaniec powiatu karkonoskiego. 10 maja br. na numer telefonu komórkowego pokrzywdzonego zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika jednego z banków. Oszust poinformował pokrzywdzonego, że ktoś próbował wziąć na jego dane pożyczkę i w związku z tą sytuacją konieczne jest zablokowanie jego konta oraz przelanie środków pieniężnych na konto zabezpieczające. W celu ochrony swoich pieniędzy pokrzywdzony podał sprawcom kilka razy kod BLIK i tym sposobem z jego konta zniknęło 16 tysięcy złotych.
Pamiętaj! Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK. Nie otwieraj przesłanego w ten sposób linka. Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie - kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
Przestrzegamy - jeśli otrzymaliśmy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
KMP JG