Tunel kolejowy w Trzcińsku już otwarty!
Z Wrocławia, do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby dojedziemy pociągiem bez potrzeby przesiadki do komunikacji zastępczej.
Ruch składów został wznowiony na razie jednym torem.
- Wszystko dlatego, że prace nad poszerzeniem tunelu weszły w kolejny etap - mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK.
- Tunel został zabezpieczony, co umożliwi realizacje kolejnych prac. Wewnątrz tunelu rozebrana będzie kamienna obudowa, którą zastąpi mocniejsza i bardziej wytrzymała - żelbetowa konstrukcja. Użyta zostanie maszyna typu TEM, w technologii robót tunel w tunelu, która umożliwia skucie materiału skalnego, poszerzenie tunelu do wymaganych wymiarów oraz natryskanie betonu na ściany.
To jednak nie koniec utrudnień dla pasażerów.
- Te jednak czekają nas dopiero w przyszłym roku - Radosław Śledziński.
- Po zakończeniu głównej fazy prac będą koniecznie jeszcze zmiany w komunikacji ze względu na zabudowę nowych torów w tunelu. Wymienione zostaną tory, a także sieć trakcyjna.
Remont tunelu kosztuje 85 milionów złotych i ma zakończyć się w 2024 roku.
prw.pl