Maszyna poszerzy tunel kolejowy łączący Jelenią Górę z Wałbrzychem

Spółce PKP PLK w końcu udało się wyłonić wykonawcę modernizacji tunelu kolejowego na linii 274 pomiędzy Wałbrzychem, a Jelenią Górą. Dotychczas, pomimo istnienia tam dwóch torów, pociągi z racji zbyt małej skrajni korzystać mogły tylko z jednego toru, co generowało opóźnienia. Po remoncie ma się to jednak zmienić.

To będzie wyjątkowa modernizacja, bo w Polsce jeszcze nikt czegoś takiego nie robił. Wszystko dlatego, że remont tunelu, z racji na to jak ważna jest to trasa, musi odbywać się bez jego wyłączenia z ruch. W związku z tym samo zadanie jest niezwykle skomplikowane. By móc je przeprowadzić na Dolny Śląsk aż z Austrii sprowadzona zostanie specjalna maszyna, która pozwoli na poszerzenie 300 metrowego tunelu bez większych utrudnień tak jak zrobiła to po raz pierwszy, przed kilkoma laty, w Niemczech.

Remont i poszerzanie ma rozpocząć się na początku przyszłego roku i kosztować blisko 105 milionów złotych.

prw.pl