Maszyna poszerzy tunel kolejowy łączący Jelenią Górę z Wałbrzychem
Spółce PKP PLK w końcu udało się wyłonić wykonawcę modernizacji tunelu kolejowego na linii 274 pomiędzy Wałbrzychem, a Jelenią Górą. Dotychczas, pomimo istnienia tam dwóch torów, pociągi z racji zbyt małej skrajni korzystać mogły tylko z jednego toru, co generowało opóźnienia. Po remoncie ma się to jednak zmienić.
To będzie wyjątkowa modernizacja, bo w Polsce jeszcze nikt czegoś takiego nie robił. Wszystko dlatego, że remont tunelu, z racji na to jak ważna jest to trasa, musi odbywać się bez jego wyłączenia z ruch. W związku z tym samo zadanie jest niezwykle skomplikowane. By móc je przeprowadzić na Dolny Śląsk aż z Austrii sprowadzona zostanie specjalna maszyna, która pozwoli na poszerzenie 300 metrowego tunelu bez większych utrudnień tak jak zrobiła to po raz pierwszy, przed kilkoma laty, w Niemczech.
Remont i poszerzanie ma rozpocząć się na początku przyszłego roku i kosztować blisko 105 milionów złotych.
prw.pl
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży