Drezyny na dobrym torze
20 lutego br w Ministerstwie Transportu odbyło się spotkanie KDR - Karkonoskich Drezyn Ręcznych i Burmistrza Karpacza z Ministrem Mirosławem Chaberkiem oraz z przedstawicielami PKP S.A. i PKP PLK S.A. Wynikiem spotkania było odwołanie przetargu na sprzedaż komercyjną dworca w Karpaczu oraz decyzja o przekazaniu linii kolejowych 308 i 340 łączących Karpacz i Kowary z Jelenią Górą w ręce samorządów. Decyzja prof. Chaberka o przekazaniu linii kolejowych wieńczy nasze 1,5 - roczne starania o pozyskanie składników majątku PKP na rzecz samorządów. Po podpisaniu stosownych umów będziemy mogli myśleć już nie tylko o drezynach, ale i o turystycznej kolei regionalnej i zabiegać o środki z Urzędu Marszałkowskiego dotującego dotychczas PKP.
Jeszcze nie tak dawno, kiedy Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o likwidacji linii do Karpacza zagrożenie było duże. Na szczęście projektem rewitalizacji Kolei Karkonoskiej udało nam się zainteresować władze Karpacza, Podgórzyna, Mysłakowic i Kowar, które wystąpiły do PKP z wolą przejęcia linii na własność.
Pozostaje nam mieć nadzieje, że żadne nowe wizje polityków nie zniweczą efektów naszej pracy i stworzony przez nas projekt rewitalizacji "Kolei Karkonoskiej" nie podzieli losów "Kolei Izerskiej", która w szczytnych zamierzeniach miasta miała połączyć Harrachow z Jelenią Górą.
Adriana Kostka, Rafał Gersten
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży