Akcja usuwania wraków
Straż Miejska w Jeleniej Górze informuje, że zgodnie z definicją art 50a ustawy prawo o ruchu drogowym pojazd pozostawiony w strefie zamieszkania, strefie ruchu, bądź na drodze publicznej bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany może zostać usunięty z drogi przez Straż Gminną lub Policję na koszt właściciela lub posiadacza. Nieodebranie pojazdu z parkingu na wezwanie gminy przez uprawnioną osobę terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, uznaje się za porzucenie z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten przechodzi na własność gminy z mocy ustawy.
Informujemy, że Straż Miejska podejmie działania określone w art 50a cytowanej wyżej ustawy polegające na ustaleniu właścicieli i ewentualnym usunięciu pozostawionych pojazdów.
W związku z powyższym przypominamy właścicielom pojazdów nieużywanych o przestrzeganiu ważnych terminów:
okresowych badań technicznych,
przed upływem ważności - przedłużeniu polisy OC,
do 30 dni - złożeniu wniosku o zbyciu pojazdu lub wyrejestrowaniu.
Aktualny wykaz przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów oraz punkty zbierania pojazdów prowadzony jest przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego.
Pozostawione, nieużywane pojazdy można również zgłaszać do Straży Miejskiej - numer telefonu 757525662 lub 986.
SM JG
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży