Zakończyła się przebudowa stacji Jelenia Góra
W zeszły piątek 9 czerwca zakończyła się przebudowa stacji Jelenia Góra. o dwóch latach dworzec wygląda jak nowy. Perony zostały podwyższone tak, aby pociągi mogły na nie wjeżdżać z prędkością maksymalną 100 km/h.
Wymienione zostały wiaty peronowe oraz zamontowany nowy system odwadniający. Na peronach są nowe ławki, kosze na śmieci, nowe tablice a także zamontowany system dynamicznej informacji pasażerskiej dzięki której pasażer będzie mógł uzyskać kompleksową informację o pociągu, który go interesuje. W przejściu podziemnym funkcjonują windy prowadzące podróżnych z peronu pierwszego na perony numer dwa i trzy, a na czwartym peronie zainstalowano podjazd dla niepełnosprawnych. Ściany zostały odnowione a podłoga wyłożona nowymi kafelkami. Całość inwestycji pochłonęła prawie 30 mln złotych. Początkowo zakładano 24 mln, ale po sprzeciwie Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych i lokalnych samorządów pulę zwiększono.
Przyczyną było dodatkowe wyremontowanie peronu numer jeden, którego w pierwotnych planach nie zakładano. Jedno jest pewne: po przeprowadzeniu prac modernizacyjnych stacja całkowicie zmieniła swój wygląd, stając się jedną z najładniejszych w Polsce i na Dolnym Śląsku. Najlepiej sprawdzić to samemu przybywając na spacer z rodziną lub korzystając z pociągów uruchamianych przez Koleje Dolnośląskie i PKP Intercity.
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży