Zakończyła się przebudowa stacji Jelenia Góra

W zeszły piątek 9 czerwca zakończyła się przebudowa stacji Jelenia Góra. o dwóch latach dworzec wygląda jak nowy. Perony zostały podwyższone tak, aby pociągi mogły na nie wjeżdżać z prędkością maksymalną 100 km/h.

Wymienione zostały wiaty peronowe oraz zamontowany nowy system odwadniający. Na peronach są nowe ławki, kosze na śmieci, nowe tablice a także zamontowany system dynamicznej informacji pasażerskiej dzięki której pasażer będzie mógł uzyskać kompleksową informację o pociągu, który go interesuje. W przejściu podziemnym funkcjonują windy prowadzące podróżnych z peronu pierwszego na perony numer dwa i trzy, a na czwartym peronie zainstalowano podjazd dla niepełnosprawnych. Ściany zostały odnowione a podłoga wyłożona nowymi kafelkami. Całość inwestycji pochłonęła prawie 30 mln złotych. Początkowo zakładano 24 mln, ale po sprzeciwie Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych i lokalnych samorządów pulę zwiększono.

Przyczyną było dodatkowe wyremontowanie peronu numer jeden, którego w pierwotnych planach nie zakładano. Jedno jest pewne: po przeprowadzeniu prac modernizacyjnych stacja całkowicie zmieniła swój wygląd, stając się jedną z najładniejszych w Polsce i na Dolnym Śląsku. Najlepiej sprawdzić to samemu przybywając na spacer z rodziną lub korzystając z pociągów uruchamianych przez Koleje Dolnośląskie i PKP Intercity.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych