Hybryda po 2 miesiącach
Hybryda obiecująca Doświadczenie z dwumiesięcznego użytkowania autobusu hybrydowego jest oceniane w MZK jako obiecujące. Na przełomie przyszłego roku i roku 2018 podobnych autobusów może kursować po jeleniogórskich ulicach jeszcze kilka.
- Na pewno musimy szybko przeszkolić kolejnych kierowców z techniki jazdy hybrydami - mówi Jerzy Wolski, prezes MZK. - Jest ona bowiem nieco inna niż autobusami napędzanymi olejem napędowym i warunkuje tańszą eksploatację, a więc lepsza opłacalność użytkowania takich wozów. Hybryda rzeczywiście zużywa mniej paliwa od autobusów tradycyjnych, ale czasami nieco więcej niż przewiduje producent. Jednoznacznie pozytywne są za to oceny autobusu wystawiane przez pasażerów. Chwalą oni komfort jazdy: wygodę, działanie klimatyzacji, estetykę wnętrza i cichą pracę silników. MZK zamierza jeszcze w sierpniu złożyć unijny projekt na zakup kilku nowych autobusów hybrydowych. W Jeleniej Górze pojawiłyby się na przełomie roku 2017 i 2018.
Autobusy hybrydowe, napędzane dwoma silnikami, elektrycznym i spalinowym, najlepiej sprawdzają się na ulicach o dużym natężeniu ruchu; w korkach; przy gęstej sieci przystanków. Wówczas odzysk energii jest w nich największy.
Zb. Rz.
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży