Dialog kupuje sklep
Należąca do KGHM Telefonia Dialog inwestuje w sklep Internetowy. Dialog finalizuje transakcję kupna większości udziałów w Vivid.pl. Jest to drugi co do wielkości, po Merlinie, polski sklep Internetowy. Kupić w nim można książki, płyty, filmy i gry komputerowe.
- Niegdyś firma telekomunikacyjna kojarzyła się z miedzianym drutem i abonentami, dziś sytuacja się zmieniła - mówi Piotr Siemion, dyrektor departamentu telekomunikacji w KGHM, członek rady nadzorczej Dialogu. - Teraz mamy klientów, którzy chcą od nas także m.in. Internetu, filmów, telewizji, komórek. Chcemy im to zapewnić.
Dlatego Dialog niedawno zainwestował 1,6 mln zł w spółkę Tele Video Media, dzięki której ludzie będą mogli dostawać przez Internet telewizję i wypożyczać filmy. W grudniu Dialog chciałby wystartować z usługą Triple Play, czyli pakietem: telefonia stacjonarna, Internet i telewizja interaktywna.
Teraz spółka inwestuje w Vivid.pl.
Ile? - Tego nie mogę powiedzieć, tajemnica handlowa - mówi Piotr Siemion. - Dzięki własnemu sklepowi Internetowemu będziemy mogli np. dostarczyć klientowi Internet wraz z komputerem na raty, które będą wchodziły w skład miesięcznego rachunku.
Jeszcze do niedawna KGHM sam nie wiedział, co zrobić z Dialogiem. W zeszłym roku usiłował go sprzedać, we wrześniu tego roku uznał jednak, że to mu się nie opłaca. Siemion: - Chcielibyśmy wprowadzić Dialog na giełdę w ciągu czterech lat.
Firma ma ponad 450 tys. abonentów telefonicznych, a 100 tys. osób korzysta za jej pośrednictwem z Internetu. W 2010 r. ma ich być dwa razy więcej.
Gazeta Wyborcza
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży