Dialog kupuje sklep
Należąca do KGHM Telefonia Dialog inwestuje w sklep Internetowy. Dialog finalizuje transakcję kupna większości udziałów w Vivid.pl. Jest to drugi co do wielkości, po Merlinie, polski sklep Internetowy. Kupić w nim można książki, płyty, filmy i gry komputerowe.
- Niegdyś firma telekomunikacyjna kojarzyła się z miedzianym drutem i abonentami, dziś sytuacja się zmieniła - mówi Piotr Siemion, dyrektor departamentu telekomunikacji w KGHM, członek rady nadzorczej Dialogu. - Teraz mamy klientów, którzy chcą od nas także m.in. Internetu, filmów, telewizji, komórek. Chcemy im to zapewnić.
Dlatego Dialog niedawno zainwestował 1,6 mln zł w spółkę Tele Video Media, dzięki której ludzie będą mogli dostawać przez Internet telewizję i wypożyczać filmy. W grudniu Dialog chciałby wystartować z usługą Triple Play, czyli pakietem: telefonia stacjonarna, Internet i telewizja interaktywna.
Teraz spółka inwestuje w Vivid.pl.
Ile? - Tego nie mogę powiedzieć, tajemnica handlowa - mówi Piotr Siemion. - Dzięki własnemu sklepowi Internetowemu będziemy mogli np. dostarczyć klientowi Internet wraz z komputerem na raty, które będą wchodziły w skład miesięcznego rachunku.
Jeszcze do niedawna KGHM sam nie wiedział, co zrobić z Dialogiem. W zeszłym roku usiłował go sprzedać, we wrześniu tego roku uznał jednak, że to mu się nie opłaca. Siemion: - Chcielibyśmy wprowadzić Dialog na giełdę w ciągu czterech lat.
Firma ma ponad 450 tys. abonentów telefonicznych, a 100 tys. osób korzysta za jej pośrednictwem z Internetu. W 2010 r. ma ich być dwa razy więcej.
Gazeta Wyborcza