Dotacje na usuwanie wyrobów zawierających azbest
W związku z przystąpieniem Miasta Jelenia Góra do Programu "Usuwanie wyrobów zawierających azbest" - etap IV, realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu informujemy o możliwości pozyskania do 100% dotacji na zadania związane z usuwaniem azbestu, obejmujące koszt demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest (przedsiębiorcy
i osoby prawne mogą uzyskać dofinansowanie w wysokości 680 zł do 1 tony odpadów).
Zwracamy się z prośbą do właścicieli, użytkowników wieczystych, zarządców nieruchomości, w których wykorzystywany jest azbest, o przedłożenie do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Referatu Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta Jelenia Góra przy ul. Sudecka 29 (pok. 32), pisemnej deklaracji przystąpienia do Programu wraz z załącznikami w terminie do 13 lutego 2015r.
Należy złożyć następujące dokumenty:
deklaracja przystąpienia do programu; (deklaracja)
kopię informacji o wyrobach zawierających azbest; (druk informacja)
kopię ocenystanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest; (druk ocena)
oświadczenie właściciela nieruchomości; (druk oświadczenie)
kopia decyzji pozwolenia na budowę/rozbiórkę lub kopię zgłoszenia wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę (o ile jest wymagana).(druk zgłoszenie robót budowlanych)
Przedsiębiorcy (w tym przedsiębiorcy sektora produkcji rolnej) muszą złożyć dodatkowo wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie przedsiębiorca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy oraz formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. (formrz de minimis)
Informacji udziela Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Referat Gospodarki Odpadami w Urzędzie Miasta Jelenia Góra - tel. 075 75 46 302.
UM JG