Dialog zaczyna na siebie zarabiać
Należąca do KGHM Telefonia Dialog zakończyła pierwsze półrocze z zyskiem ponad 30 mln zł. Dialog - jeden z największych operatorów telefonii stacjonarnej, ma w tej chwili ok. 450 tysięcy abonentów w całym kraju. 100 tysięcy osób korzysta z jego usług jako dostarczyciela sieci. Oferuje także usługi telefonii internetowej.
Po dziewięciu latach, gdy KGHM głównie w Dialog inwestował, spółka zaczyna na siebie zarabiać.
Już od dwóch lat Dialog wspólnie z wrocławskim producentem programów telewizyjnych i filmów - firmą ATM - prowadzi prace nad uruchomieniem cyfrowej telewizji interaktywnej i usługi "wideo na żądanie". W tym celu ATM powołał spółkę Tele Video Media, którą Dialog odkupił za 1,6 mln zł. Teraz Dialog skupi się na budowie platformy technologicznej umożliwiającej świadczenie takich usług, a ATM zajmie się przygotowaniem materiału telewizyjnego, który będzie oferowany odbiorcom. Już w grudniu tego roku Dialog chciałby wystartować z usługą Triple Play - pakietem: telefonia stacjonarna plus Internet plus telewizja interaktywna. W przyszłym roku Dialog zamierza także wejść na rynek telefonii komórkowej: sprzedawać usługi telefonii mobilnej, nie będąc właścicielem żadnej sieci.
Szefowie Dialogu przekonują, że spółkę czekają teraz już tylko dobre dni. Jednak o jej dalszych losach zadecydują władze KGHM. A zarząd kombinatu twierdzi, że nie podjął decyzji: czy dalej inwestować w Dialog, czy go sprzedać. Już w zeszłym roku prowadzono poszukiwania kupca. Jednak poprzednie władze KGHM nie były zadowolone z ceny oferowanej przez chętnych.
Na razie Dialog stara się wypromować, teraz jako sponsor 43. Międzynarodowego Festiwalu w Sopocie.
Gazeta Wyborcza