Tajemniczy Dolny Śląsk - kolejna odsłona kampanii promującej region
Dolny Śląsk po raz kolejny odkrywa swoje tajemnicze oblicze. Tym razem zaprasza m.in. do Doliny Baryczy i w Karkonosze - na Śnieżne Kotły.
Jesienna odsłona kampanii promującej nasz region ruszy we wrześniu w telewizjach TVN, Polsat, Discovery, National Geographic oraz kanałach tematycznych tych stacji. Łącznie spot "Dotknij Tajemnicy" z nowymi ujęciami będziemy mogli zobaczyć dwa i pół tysiąca razy. Dodatkowo, we wrześniu na ulicach największych miast województwa pojawi się 90 billboardów i citylightów powiązanych tematycznie z kampanią telewizyjną. Jesienna promocja województwa kosztuje 3 mln 350 tys. zł. 70% tych środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. Billboardy i citylighty to wydatek 70 tys. zł.
W filmach promocyjnych (dwa różne spoty) oprócz nowych lokalizacji zobaczymy miejsca dobrze znane widzom z poprzednich edycji kampanii m.in. Dworzec Główny we Wrocławiu, Wodospad Kamieńczyka, krzywą wieżę w Ząbkowicach Śląskich i Kościół Pokoju w Jaworze. Także muzyka nie będzie zaskoczeniem - utwór zespołu My, Myself and I "Sou-au" na dobre wpisał się już w promocyjną kampanię regionu.
Kalendarium poprzednich edycji kampanii:
Luty 2012r. - "Tajemniczy Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia - do zobaczenia"
Krzeszów, Stawy Milickie, Zamek Książ - to tylko niektóre perełki Dolnego Śląska zaprezentowane w kampanii z 2012r. Efekty emisji spotów przerosły nasze oczekiwania. O Dolnym Śląsku usłyszeli mieszkańcy 28 krajów europejskich. Okazało się, że kampanię "Tajemniczy Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia - do zobaczenia" obejrzało ponad 122 milionów widzów przed telewizorami. Spoty zanotowały też 25 milionów odsłon w internecie. Jednocześnie w maju 2012 roku rozpoczęła się miesięczna kampania w kinach - obejrzało ją ponad 630 tys. widzów oraz duża kampania bilboardowa w największych miastach Polski: Łódź, Katowice, Gdańsk, Sopot, Gdynia, Kraków, Poznań, Szczecin, Warszawa i Wrocław. Efektem pierwszej części kampanii było zwiększenie się ruchu turystycznego w miejscach, które pokazano w filmie. W porównaniu z 2011r. do Krzeszowa w 2012 r. przyjechało ok. 30 proc. więcej turystów, Stawy Milickie odwiedziło w tym czasie o 40 proc. osób więcej a Zamek Książ - o 11 proc. więcej.
Całkowity koszt kampanii wyniósł ponad 7 mln 652 tys. zł, z czego 70% pochodziło ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Grudzień 2012r. - Dolny Śląsk - dotknij tajemnicy"
W grudniu ubiegłego roku po raz kolejny zaprosiliśmy do odwiedzenia regionu hasłem "Dolny Śląsk - dotknij tajemnicy". W spotach nie zabrakło takich atrakcji turystycznych jak Zamek Czocha, opactwo w Henrykowie, Wodospad Kamieńczyka czy schronisko Samotnia w Karkonoszach. Filmy można było oglądać m.in. w 46 krajach Europy podczas transmisji zawodów Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Wiśle i Zakopanem oraz w czasie świat Bożego Narodzenia w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Film przypadł do gustu nie tylko turystom, ale także ekspertom. "Dolny Śląsk - dotknij tajemnicy" zdobył Grand Prix VIII edycji Festiwalu Filmowego Film, Art & Tourism w Warszawie, drugie miejsce na Zagreb Tour Film Festival oraz trzecią nagrodę za najlepszą koncepcję kreatywną na US International Film & Video Festival w Kaliforni.
Samorząd województwa na drugą odsłonę kampanii promocyjnej przeznaczył w sumie 8,9 mln zł (70 proc. to pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego).
Lipiec 2013 - "Razem odkryjmy Dolny Śląsk"
Z myślą o Dolnoślązakach przygotowana została kampania "Razem odkryjmy Dolny Śląsk". Billboardy i citylighty z wizerunkiem marszałka Rafała Jurkowlańca zapraszającego do zapoznania się z ofertą turystyczną regionu pojawiły się w lipcu br. w dolnośląskich miastach. Gospodarz regionu i pasjonat kolarstwa zachęca do wspólnego odkrywania walorów kulturowych, krajobrazowych i przyrodniczych Dolnego Śląska.
Kończy się właśnie konkurs na najciekawsze miejsca w regionie. Wypełniając ankietę można zgłaszać propozycje miejsc wartych odwiedzenia. Akcja zostanie podsumowana jesienią, a autorzy zwycięskich propozycji otrzymają nagrody i dołączą do grona twórców wyjątkowego przewodnika autorstwa internautów, który wyda samorząd województwa.
Wakacyjna kampania promocyjna regionu wpisała się w zapisy Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020r. W dokumencie tym turystyka jest ujęta jako jeden z filarów rozwoju regionu. Billboardowa kampania "Razem odkryjmy Dolny Śląsk" kosztowała 70 tys. zł.
Spoty jesiennej kampanii Dolnego Śląska można obejrzeć na oficjalnym profilu marszałka Rafała Jurkowlańca w serwisie youtube.com:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży