Rozwiązywanie umów na odbiór odpadów

W mediach pojawiła się informacja, iż właściciele i zarządcy nieruchomości muszą możliwie najszybciej wypowiadać umowy o odbiór śmieci z dotychczasowymi usługodawcami w tym względzie, bo inaczej mogą mieć kłopoty z uregulowaniem spraw formalnych.

- Nie muszą - powiedział Hubert Papaj, zastępca Prezydenta Miasta. - Przepisy prawa w tym względzie pozwalają przyjąć interpretację wygodniejszą dla mieszkańców i Miasto taką właśnie przyjęło, zresztą ogólna wykładnia zapisów kodeksu cywilnego ogłoszona powszechnie jest dokładnie taka sama. Uznaje się, że umowy na odbiór odpadów po dniu 31 maja 2013 stają się automatycznie bezprzedmiotowe i nie ma potrzeby ich wypowiadania.
Nie ma bowiem wątpliwości, że od dnia 1 lipca 2013 r. usługę odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkiwanej przez Jeleniogórzan może świadczyć wyłącznie przedsiębiorca, z którym umowę zawarło Miasto. Inny przedsiębiorca, jeśli nawet do tego czasu był związany umową z zarządcą jakiejś nieruchomości nie będzie miał prawa odbierać odpadów, więc taka, dawniej podpisana umowa przestaje być źródłem wzajemnych praw i obowiązków.

Jelenia Góra jeszcze nie wyłoniła firmy (firm), które będą odbierać odpady, więc ta sprawa jest jeszcze przed nami.

- Przygotowujemy kilka rodzajów informatorów - powiedział Hubert Papaj - w których będziemy wyjaśniać wszelkie szczegóły funkcjonowania firm, systemu segregacji, i in. Tymczasem oczekujemy na zwrot ankiet, w których poszczególni lokatorzy zadeklarują ew. wolę segregacji odpadów, sukcesywnie będziemy publikować uściślające informacje w tej kwestii.

UM JG