Deklaracje o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Od dnia 1 lipca 2013 r. będzie obowiązywać nowa ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która zmienia dotychczasowy system gospodarowania odpadami komunalnymi. Świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych zapewni miasto Jelenia Góra, poprzez zawarcie umowy na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - z firmą wyłonioną w drodze przetargu. Każdy właściciel nieruchomości ma obowiązek złożyć wypełnioną deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W deklaracji należy:
- wskazać sposób gromadzenia odpadów - selektywny bądź nie;
- podać ilość osób zamieszkujących daną nieruchomość;
- wyliczyć miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Stawki opłat:
zbiórka selektywna - 18zł /osobę/ miesiąc,
zbiórka nieselektywna - 28zł /osobę/miesiąc.
Pierwszą deklarację należy złożyć w Urzędzie Miasta Jelenia Góra: Sudecka 29, Plac Ratuszowy 58, Ptasia 6a Centrum Obsługi Klienta, lub przesyłką pocztową na adres: ul. Sudecka 29, 58-500 Jelenia Góra.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości opłaty właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć nową deklaracje w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany.
Deklaracje DGO-1 wypełniają osoby fizyczne - właściciele nieruchomości zamieszkałych, współwłaściciele, zarządcy nieruchomości wspólnej, użytkownicy wieczyści, najemcy, dzierżawcy.
Deklaracje DGO-2 wypełniają prowadzący działalność gospodarczą (np. lokale handlowe, szkoły, urzędy, ogrody działkowe itp.)
Wzory deklaracji i inne niezbędne dokumenty znajdziecie państwo na stronie.
UM JG