Sprawna obsługa klientów w COM
- Blisko tysiąc osób przyszło tylko w trzy ostatnie dni minionego roku do Centrum Obsługi Mieszkańca - powiedział Marcin Zawiła, Prezydent Jeleniej Góry. - To potwierdza, po raz kolejny zresztą, że wdrożona w tej kadencji idea skupienia wszystkich wydziałów "pierwszego kontaktu" w jednym miejscu, elektroniczna organizacji recepcji Klientów Urzędu i sposób regulacji ruchu, znajduje w praktyce swoje potwierdzenie.
Najtrudniejszym był poświąteczny czwartek, 27 grudnia, kiedy przez Centrum przewinęło się 353 osoby, dzień później było też ponad 300 Klientów, a prawie 300 - ostatniego dnia grudnia. Ostatnia osoba, przyjęta o godz. 15.15 w tym dniu postanowiła zgłosić zamiar okresowego zawieszenia działalności gospodarczej. Pewnie byłoby prościej i szybciej, gdyby zdecydowała się wcześniej, ale tak, czy inaczej - załatwiła sprawę.
Okazuje się, że to nie goście spoza Jeleniej Góry korzystają z okazji przyjazdu, by załatwić sprawy, a Jeleniogórzanie zwlekają do ostatniej chwili z różnymi decyzjami. Odnotowano pewną zwyżkę ilości spraw, którą załatwiały osoby mieszkające poza Jelenią Górą, jakie u nas musiały uregulować zaszłości, ale wzrost liczby takich Klientów był niewielki. Przeważali miejscowi.
- Szkoda, że tak znaczna liczba Klientów skumulowała się w ostatnich dniach, a szczególnie - w ostatnim dniu roku - powiedzieli pracownicy Centrum. - Nie dość, że ludzie musieli nieco dłużej czekać w kolejkach, to jeszcze byliśmy limitowani godzinami pracy kas, przyjmujących niekiedy drobne opłaty. W dniu ostatnim grudnia kasy Urzędu Miejskiego pracowały do godz. 12.00 (o czym uprzedzaliśmy w komunikatach medialnych) dlatego, iż byliśmy związani ograniczeniem czasu pracy banków. Klienci UM przywykli, że banki są w tym dniu zamykane wcześniej, ale nie zawsze rozumieją, że przepisy wymagają równoległego terminu zamknięcia kas wszystkich instytucji, które muszą się rozliczyć w bankach w ostatnim dniu roku.
UM JG