Kolejny etap programu usuwania wyrobów zawierających azbest

- Miasto przystępuje do kolejnego, trzeciego już etapu programu "Usuwanie wyrobów zawierających azbest" - powiedział Marcin Zawiła, Prezydent Jeleniej Góry. - Program ten, pilotowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu zapewnia możliwość pozyskania do 100% dotacji na zadania związane z usuwaniem azbestu, obejmujące koszt demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania takich odpadów.

Zainteresowani właściciele obiektów, przy powstawaniu których używane były wyroby z udziałem azbestu winni spełnić kilka warunków dla uzyskania tej dotacji. Po pierwsze - program nie przewiduje refinansowania kosztów działań już zrealizowanych i zakończonych, trzeba więc zgłaszać wolę usunięcia wyrobów z azbestem w obiektach, w których taka operacja nie została jeszcze przeprowadzona. Należy też posiadać środki na wykonanie nowego pokrycia dachu, czy też wykonanie elewacji (bo płyty cementowo-azbestowe były głównie używane do takich właśnie pokryć). Występujący o dotację winni także spełnić wymagania zawarte w Zarządzeniu nr 0050.680.2012.VI Prezydenta Jeleniej Góry z marca 2012 w sprawie zasad usuwania azbestu - do wglądu na stronach internetowych Miasta.

- Chcemy wesprzeć działania mające na celu usuwanie azbestu - powiedział Marcin Zawiła. - Dla ich właściwego zaplanowania chcielibyśmy prosić, by właściciele posesji, którzy chcą tego dokonać, zgłosili pisemną deklarację podjęcia takich prac w Urzędzie Miasta w terminie do 18 stycznia 2013 r. Wszelkich informacji na ten temat udziela Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (tel. 75-75-46-307). Informacje w tej sprawie zapisane są też na stronie internetowej http://isieko.jeleniagora.pl

UM JG