Przetarg na imprezę sylwestrową
W tym roku, odmiennie od poprzednich, impreza sylwestrowa w Rynku w Jeleniej Górze będzie zorganizowana przez firmę wyłonioną w przetargu. – Zdecydowaliśmy się na takie rozstrzygnięcie – powiedział Marcin Zawiła, Prezydent Jeleniej Góry – wskazując dwa interesujące nas kryteria – nie tylko cenę, ale i jakość proponowanego programu.
Wystartowało aż 6 firm, w tym dwie jeleniogórskie (pozostałe z Opola, Wałbrzycha, Krakowa, a nawet Lublina!), a rozpiętość ofert, szczególnie w zakresie ceny była wyrazista. Najdroższa była ponad dwukrotnie bardziej kosztowna, niż najtańsza, przy porównywalnych programach. Założenia przetargu nakładały na wszystkich oferentów obowiązek montażu sceny, zabezpieczenia co najmniej 2 toalet, instalację oświetlenia, zadaszenia, nagłośnienia, itp. (szczegóły w BIP).
Wygrała firma Holiday Pro Art. Sp. z o.o. za kwotę 45 tys. zł.
Na pytanie: skąd się wzięły tak wielkie rozpiętości cenowe? – specjaliści mają klarowną odpowiedź. – Programy z reguły są porównywalne, ceny instalacji także – odpowiadają. – Natomiast o ostatecznej kwocie decyduje najczęściej, czy organizator koncertu ma bezpośredni kontakt z zespołem muzycznym, czy też musi korzystać z pośrednictwa agencji, które słono sobie za to liczą. W tej „produkcji”, podobnie jak w handlu, mnogość pośredników ważąco wpływa na cenę i firmy organizujące takie imprezy już się zabezpieczają bezpośrednimi kontaktami z zespołami, bo to daje im przewagę w przetargach. Zdecydowanie tańsza oferta nie jest więc słabsza, tylko pozyskana inną drogą. A jeśli organizacją takiej imprezy zająłby się bezpośrednio samorząd, bądź samorządowa placówka kultury, musiałaby korzystać z pośrednictwa agencji, co wpłynęłoby na wysokość kosztów.
UM JG