Przetarg na imprezę sylwestrową
W tym roku, odmiennie od poprzednich, impreza sylwestrowa w Rynku w Jeleniej Górze będzie zorganizowana przez firmę wyłonioną w przetargu. – Zdecydowaliśmy się na takie rozstrzygnięcie – powiedział Marcin Zawiła, Prezydent Jeleniej Góry – wskazując dwa interesujące nas kryteria – nie tylko cenę, ale i jakość proponowanego programu.
Wystartowało aż 6 firm, w tym dwie jeleniogórskie (pozostałe z Opola, Wałbrzycha, Krakowa, a nawet Lublina!), a rozpiętość ofert, szczególnie w zakresie ceny była wyrazista. Najdroższa była ponad dwukrotnie bardziej kosztowna, niż najtańsza, przy porównywalnych programach. Założenia przetargu nakładały na wszystkich oferentów obowiązek montażu sceny, zabezpieczenia co najmniej 2 toalet, instalację oświetlenia, zadaszenia, nagłośnienia, itp. (szczegóły w BIP).
Wygrała firma Holiday Pro Art. Sp. z o.o. za kwotę 45 tys. zł.
Na pytanie: skąd się wzięły tak wielkie rozpiętości cenowe? – specjaliści mają klarowną odpowiedź. – Programy z reguły są porównywalne, ceny instalacji także – odpowiadają. – Natomiast o ostatecznej kwocie decyduje najczęściej, czy organizator koncertu ma bezpośredni kontakt z zespołem muzycznym, czy też musi korzystać z pośrednictwa agencji, które słono sobie za to liczą. W tej „produkcji”, podobnie jak w handlu, mnogość pośredników ważąco wpływa na cenę i firmy organizujące takie imprezy już się zabezpieczają bezpośrednimi kontaktami z zespołami, bo to daje im przewagę w przetargach. Zdecydowanie tańsza oferta nie jest więc słabsza, tylko pozyskana inną drogą. A jeśli organizacją takiej imprezy zająłby się bezpośrednio samorząd, bądź samorządowa placówka kultury, musiałaby korzystać z pośrednictwa agencji, co wpłynęłoby na wysokość kosztów.
UM JG
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży