Usuwanie wyrobów zawierających azbest

W związku z zamiarem przystąpienia gminy Karpacz do Programu "Usuwanie wyrobów zawierających azbest" realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu uprzejmie informujemy o możliwości pozyskania przez osoby fizyczne i wspólnoty mieszkaniowe do 85% dotacji na zadania związane z usuwaniem azbestu i obejmujące koszt demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest.

Niezbędne warunki do spełnienia w celu pozyskania dotacji:

* przedsięwzięcie określone do współfinansowania nie zostało zakończone,
* posiadanie środków finansowych na wykonanie nowego pokrycia dachu lub wykonanie elewacji,
* posiadanie "Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest", sporządzoną przez osobę posiadającą samodzielną funkcję techniczną w budownictwie,
* przedłożenie "Informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania".

Przy udzielaniu dotacji na przedmiotowe zadania będzie uwzględniana efektywność kosztowa oraz stopień pilności usunięcia i unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów (Rozp. Ministra Gospodarki w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest z dnia 2 kwietnia 2004 r. z późn. zm.).

W związku z ograniczoną kwotą zwracamy się z prośbą do właścicieli, użytkowników wieczystych, zarządców nieruchomości, w których wykorzystywany jest azbest, o przedłożenie do tutejszego Urzędu Miejskiego w Karpaczu w terminie do 08.02.2011r., pisemnej deklaracji przystąpienia do Programu oraz przedstawienie ilości odpadu (Mg) zawierającego azbest przewidzianego do unieszkodliwienia wraz z określeniem niezbędnych wydatków na ten cel.

Informacji udziela Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej w Karpaczu - tel. 75 7619 977