Dotacja do usuwania wyrobów zawierających azbest

W związku z zamiarem przystąpienia Miasta Jelenia Góra do Programu "Usuwanie wyrobów zawierających azbest" realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu uprzejmie informujemy o możliwości pozyskania przez osoby fizyczne i wspólnoty mieszkaniowe do 100% dotacji na zadania związane z usuwaniem azbestu, obejmujące koszt demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest.

Niezbędne warunki do spełnienia w celu pozyskania dotacji:

- przedsięwzięcie określone do współfinansowania nie zostało zakończone,

- posiadanie środków finansowych na wykonanie nowego pokrycia dachu lub wykonanie elewacji,

- posiadanie "Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest", sporządzoną przez osobę posiadającą samodzielną funkcję techniczną w budownictwie,

- przedłożenie "Informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania".

Przy udzielaniu dotacji na przedmiotowe zadania będzie uwzględniana efektywność kosztowa oraz stopień pilności usunięcia i unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów (Rozp. Ministra Gospodarki w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest z dnia 2 kwietnia 2004 r. z późn. zm.).

W związku z ograniczoną kwotą zwracamy się z prośbą do właścicieli, użytkowników wieczystych, zarządców nieruchomości, w których wykorzystywany jest azbest, o przedłożenie do Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Jelenia Góra, Al. Wojska Polskiego 36, pisemnej deklaracji przystąpienia do Programu oraz przedstawienie ilości odpadu (Mg) zawierającego azbest przewidzianego do unieszkodliwienia wraz z określeniem niezbędnych wydatków na ten cel.

Informacji udziela Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Jelenia Góra - tel. 075 75 46 306/307