Rozpoczyna się budowa obwodnicy południowej Jeleniej Góry

Miasto Jelenia Góra w dniu 10.12.2009 wszczęło procedurę wyboru wykonawcy robót budowlanych związanych z budową obwodnicy południowej Miasta Jeleniej Góry.

Zadanie obejmuje budowę odcinka drogowego o dł. 2.1 km, węzła drogowego nad drogą krajowa nr 3, budową dwóch obiektów mostowych oraz wiaduktu kolejowego nad torami PKP. Całkowita wartość projektu wynosi 124 981 704 PLN z tego dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WD wynosi 46 080 230 PLN
Termin zakończenia projektu przewidziano na 31.12.2011


Przedmiotowe zamówienie polega na:

- budowie odcinka drogowego z obiektami inżynierskimi i przebudową uzbrojenia podziemnego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Wincentego Pola do skrzyżowania z ulicą Sudecką - wylot w kierunku na Karpacz i Kamienną Górę,

- budowie węzła "Grabarów" z budową wiaduktu drogowego o konstrukcji stalowej nad drogą krajową nr 3 wraz z przebudową istniejących jezdni (zjazdów) w kierunku ulicy Wincentego Pola oraz budową nowego mostu i przebudową istniejącego przez rzekę Bóbr.

Na powyższe zadania składają się następujące elementy:

- część drogowa długości około 2,10 km o przekroju G 2/2 i prędkości projektowej 70 km/h; przekrój jezdni uliczny. Jezdnie 2 x 7,0 m + ciągi pieszo-rowerowe,

- skrzyżowania obwodnicy z ulicą Wincentego Pola i ulicą Sudecką w jednym poziomie,

- węzeł drogowy na skrzyżowaniu ulic Konstytucji 3-go Maja i Wincentego Pola z budową wiaduktu jednoprzęsłowego o konstrukcji stalowej nad drogą krajową nr 3,

- modernizacja istniejącego mostu na rzece Bóbr długości ok. 65 m z dostosowaniem do klasy obciążeń A,

- budowa nowego mostu na rzece Bóbr (druga nitka obwodnicy) długości ok. 75 mb,

- budowa estakady drogowej konstrukcji stalowo - żelbetowej długości około 149 mb nad ulicą Łomnicką i torami kolejowymi linii Wrocław - Zgorzelec,

- budowa i przebudowa infrastruktury towarzyszącej (kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne, linia energetyczna średniego napięcia SN, gazociąg średniego ciśnienia fi 250 mm).

Konstrukcje jezdni dostosowane do kategorii ruchu KR5, 115 kN/oś, klasa obiektów mostowych - A.

UM JG