Są pieniądze na remont linii kolejowej Wrocław-Jelenia Góra

- To ważne połączenie nie tylko dla tysięcy mieszkańców dojeżdżających do pracy i szkół oraz turystów korzystających z atrakcji Dolnego Śląska, ale także dla przewoźników towarowych - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik wrocławskiego oddziału spółki PLK. - Linia odgrywa szczególną rolę w wywozie kruszywa wydobywanego w kopalniach naszego regionu i wykorzystywanego na budowach w całym kraju.

Remont na linii łączącej Wrocław z Jelenią Górą trwa od kilku lat. Do tej pory prace prowadzono m.in. na stacjach Jaworzyna Śląska i Wałbrzych Główny oraz na szlaku Świebodzice - Wałbrzych Miasto. Dzięki ubiegłorocznym remontom na odcinku Smolec - Kąty Wrocławskie prędkość pociągów wzrosła z 20 do 100 km/godz. Natomiast między stacją Wałbrzych Fabryczny a Boguszowem Gorce pociągi jadą z prędkością 60 km/godz. zamiast 20.W przyszłym roku PLK spodziewa się kolejnych pieniędzy na remont trasy. - Andrzej Wach, prezes PKP, zapewnił mnie, że przeznaczy około 60 milionów złotych na jej modernizację - mówi Marek Łapiński, marszałek województwa dolnośląskiego. - Środki na te prace nie były wcześniej zapewnione. Staraliśmy się jednak o nie i udało się.

Mirosław Siemieniec wymienia prace, które muszą zostać wykonane, by czas podróży z Wrocławia do Jeleniej Góry skrócił się o kilkadziesiąt minut: - Konieczna jest wymiana nawierzchni i rozjazdów, odwodnienie torów i naprawa przejazdów kolejowych, remont obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sieci trakcyjnej.

Koszt prac obejmujących poprawę stanu całej linii szacowany jest na około 640 milionów złotych. Od wysokości kwot przyznawanych na te remonty i terminów, w jakich będą do nas trafiały, zależy, kiedy będziemy szybciej jeździć po całej trasie.

Gazeta Wyborcza