Są pieniądze na remont linii kolejowej Wrocław-Jelenia Góra
- To ważne połączenie nie tylko dla tysięcy mieszkańców dojeżdżających do pracy i szkół oraz turystów korzystających z atrakcji Dolnego Śląska, ale także dla przewoźników towarowych - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik wrocławskiego oddziału spółki PLK. - Linia odgrywa szczególną rolę w wywozie kruszywa wydobywanego w kopalniach naszego regionu i wykorzystywanego na budowach w całym kraju.
Remont na linii łączącej Wrocław z Jelenią Górą trwa od kilku lat. Do tej pory prace prowadzono m.in. na stacjach Jaworzyna Śląska i Wałbrzych Główny oraz na szlaku Świebodzice - Wałbrzych Miasto. Dzięki ubiegłorocznym remontom na odcinku Smolec - Kąty Wrocławskie prędkość pociągów wzrosła z 20 do 100 km/godz. Natomiast między stacją Wałbrzych Fabryczny a Boguszowem Gorce pociągi jadą z prędkością 60 km/godz. zamiast 20.W przyszłym roku PLK spodziewa się kolejnych pieniędzy na remont trasy. - Andrzej Wach, prezes PKP, zapewnił mnie, że przeznaczy około 60 milionów złotych na jej modernizację - mówi Marek Łapiński, marszałek województwa dolnośląskiego. - Środki na te prace nie były wcześniej zapewnione. Staraliśmy się jednak o nie i udało się.
Mirosław Siemieniec wymienia prace, które muszą zostać wykonane, by czas podróży z Wrocławia do Jeleniej Góry skrócił się o kilkadziesiąt minut: - Konieczna jest wymiana nawierzchni i rozjazdów, odwodnienie torów i naprawa przejazdów kolejowych, remont obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sieci trakcyjnej.
Koszt prac obejmujących poprawę stanu całej linii szacowany jest na około 640 milionów złotych. Od wysokości kwot przyznawanych na te remonty i terminów, w jakich będą do nas trafiały, zależy, kiedy będziemy szybciej jeździć po całej trasie.
Gazeta Wyborcza
Tomasz Żukiewicz
Leszek Wrotniewski
Konrad Rydzewski
Rafał Piotr Szymański
Kazimierz Piotrowski
Hubert Papaj
Wojciech Leszczyk
Maciej Lercher
Paweł Kucharski
Oliwer Kubicki
Jacek Jakubiec
Paweł Gluza
Wojciech Chadży