Promocja Karkonoszy i turystyki aktywnej w Kanadzie

13-15 lutego odbyła się w Gatineau Park, położonym w kanadyjskiej prowincji Quebec, trzydziesta pierwsza edycja jednego z najważniejszych biegów narciarskich na świecie - Gatineau Loppet.

Impreza ta była znakomitą okazją do promocji polskiego Biegu Piastów, który niedawno dołączył do światowej rodziny biegów narciarskich Word Loppet, a także okazją do promocji aktywnej turystyki w Polsce oraz Karkonoszy i Dolnego Śląska jako miejsca realizacji takiej turystyki.

Podczas Gatineau Loppet, Polska, Bieg Piastów, Karkonosze oraz Dolny Śląsk były promowane na specjalnym stoisku, przygotowanym przez Ambasadę RP w Ottawie oraz Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Nowym Jorku.
- Promocja Biegu Piastów podczas tej prestiżowej imprezy jest dla nas istotna z kilku względów. Poprzez Bieg Piastów, czyli imprezę o podobnym charakterze do Gatineau Loppet, chcieliśmy zainteresować kanadyjskiego turystę ofertą aktywnej turystyki w Polsce, w szczególności w Karkonoszach i na Dolnym Śląsku – mówi Jan Rudomina, dyrektor POIT Nowy Jork. - Promocja może przynieść wymiar bardzo konkretny, albowiem amatorzy narciarstwa biegowego, którzy zbierają punkty w ramach Worldloppet, mogą zdecydować się na wizytę w Szklarskiej Porębie i udział w Biegu Piastów – dodaje Andrzej Pawluszek, wicedyrektor POIT Nowy Jork.

Miesiąc przed imprezą w Ambasadzie RP w Ottawie odbyła się konferencja prasowa Ambasadora RP w Kanadzie Piotra Ogrodzińskiego oraz organizatorów Gatineau Loppet. Podczas konferencji amb. Ogrodziński promował Polskę i Bieg Piastów. Efektem konferencji było wiele audycji telewizyjnych oraz materiałów prasowych (m.in. dzienniki Ledroit, Ottawa Citizen oraz Info007), w których sporo miejsca poświęcono Polsce i turystyce aktywnej w Karkonoszach.

Andrzej Pawluszek