Od czterech lat na piłkarskiej mapie Jeleniej Góry

Victoria Jelenia Góra ma cztery lata, z tej okazji w ubiegłym tygodniu prezes klubu Paweł Gluza oraz wiceprezes Wojciech Perkowski spotkali się z przedstawicielami lokalnych mediów. Ich gośćmi w salach Lake Hill Resort & Spa, w Sosnówce byli dyrektorka marketingu Sikla Polska Justyna Adamczuk, dyrektorka sprzedaży Osiedla Młynówka Anna Konieczyńska oraz prezes Mojej Fundacji Piotr Karnia.
Podczas konferencji Paweł Gluza przybliżył najważniejsze fakty z krótkiej - póki co - historii klubu. Awans sportowy z B-klasy, poprzez A-klasę, do ligi okręgowej to dzieło pierwszej drużyny prowadzonej przez większość czasu przez trenera Bartosza Gęcę. Szkoleniowiec nie doczekał jubileuszu, bowiem kilka tygodni temu stracił swoje stanowisko na rzecz trenera Roberta Rodziewicza. Ponadto Victoria zdołał powołać drugą drużynę, wstępującą obecnie w grupie II B-klasy oraz działalność przy klubie rozpoczęły grupy młodzieżowe, które prowadzone są przy dużym współudziale Mojej Fundacji. Jak na cztery lata działalności było czym się pochwalić.
Prezes klubu nie ukrywa, że działalność Victorii nie byłaby możliwa bez wsparcia sponsorów. Klub ma ich sporo grono, większość to prywatni inwestorzy. Sikla od dłuższego czasu jest z klubem, teraz mocno swoją obecność chce zaznaczyć również Osiedle Młynówka, obie firmy są tytułowane mianem partnerów strategicznych klubu. Ponadto większy lub mniejszy wkłada w jego rozwój włożyli: miasto Jelenia Góra, Healthy Box, Nowy Rynek, Lepszy Marketing, Dark Estrella Fotografia, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa, Fin 2 - Eksperci, Dolina Bobru i Chevy Diner.
Warto poświęcić kilka zdań akademii Victorii, bo to jest nieco inny projekt niż ma to miejsce w pozostałych piłkarskich klubach naszego miasta. Celem tej inicjatywy poza nauką dzieci gry w piłkę nożną jest integracja i animacja sportu w środowisku domów dziecka. Stąd obecność w tym zadaniu Mojej Fundacji. Jak mówi prezes fundacji Piotr Karnia, na początku zaangażowane w to było 10 dzieci, a obecnie we wszystkich grupach jest ich już 56. Prowadzenie sekcji jest dosyć kosztowne głównie ze względów logistycznych, bowiem transport dzieci ze wszystkich domów dziecka pochłania sporą ilość czasu i pieniędzy. Jak na razie temat udaje się kontrolować, głównie dzięki pracy wolontariuszy oraz dotacjom sponsorów. Należą do nich: Stacja Paliw Moya, Ewe Armatura, Sudeckie Centrum Przedsiębiorców, Renault Dzięciołowski, Michałowa Gospoda oraz Sacrum - sprzątanie grobów.
W najbliższą sobotę (27 listopada 2021), w galerii handlowej Nowy Rynek odbędzie się jubileuszowy event organizowany wspólnie przez Victorię i Nowy Rynek, który został oficjalnym partnerem klubu. Jak zapowiada wiceprezes VJG Wojciech Perkowski, od godz. 12:00 chętni będą mogli sprawdzić swoje siły w turnieju FIFA 22, zaplanowano też serię prelekcji na temat piłki nożnej, nie zabraknie również atrakcji dla najmłodszych. Cała impreza ma potrwać kilka godzin.

Piotr Kuban
foto: Piotr Kuban